Суббота, 20.04.2024, 07:36
Приветствую Вас Гость | RSS


Головне меню
У вільний час
Форма входу
Статистика

Яндекс цитирования
МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » 2015 » Январь » 31 » ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ АНІМАЦІЇ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
19:56
ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ АНІМАЦІЇ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

   Вже звичним стало використання презентацій Power Point на різних етапах уроку. Вони економлять час уроку, урізноманітнюють завдання математичного диктанту, заміняють стоси запилених таблиць та портретів, додають уроку естетики та ін. Та я хочу привернути увагу на використання комп’ютерної анімації під час розв’язування задач, що традиційно викликають труднощі у учнів. При цьому не будемо торкатись складних програм для створення анімацій, а закцентуємо увагу на можливостях програми Power Point.

   Ні для кого не секрет, що досить часто учні, які добре займались з геометрії у середній школі, при переході до старшої мають проблеми. І причина цього у більшості випадків криється у різному рівні просторової уяви учня. Адже в стереометрії на відміну від планіметрії  розглядаються просторові фігури. Тому вчителю математики слід приділяти увагу вмінню учнів уявляти фігури у тривимірному просторі. Та навіть дуже гарно виконаний на дошці малюнок на початку для багатьох учнів є незрозумілим. Вони путають розміщення ребер та граней. Потрібна аналогія зі справжнім об’єктом. Для цього добре використовувати об’ємні моделі фігур, що вивчаються. Використання тандему «малюнок – модель» поступово розвиває просторову уяву учня, вчить його уявляти фігуру по малюнку і навпаки зображати об’ємний об’єкт на дошці чи у зошиті. При цьому слід поступово зменшувати «появу» моделей і переходити виключно на використання малюнків. Моделі ж задіюються як «важка артилерія» в критичних ситуаціях. Та справа у тім, що велику кількість моделей потрібно придбати або зробити самостійно. А не кожен учитель є фахівцем з деревообробітку чи вміє тримати електрод для виготовлення каркасних моделей. Ось тут у нагоді може стати комп’ютер.

   Так тема «Побудова перерізів» краще засвоюється, якщо до поставлених задач у кабінеті математики є моделі з виконаними перерізами. Та й тут виникають проблеми.

   По-перше, демонстрація метода слідів вимагає наявності розрізаної моделі та можливості побудови продовження ліній та точок перетину, які «висять» у просторі. Саме цей момент самий складний у реалізації.

   По-друге, наші кмітливі учні, бачачи перед собою вже розрізану модель, починають хитрувати.

   Щоб обійти ці гострі кути, я пропоную застосовувати анімаційні ефекти програми Power Point. Бажано, щоб розв’язання йшло на дошці або в зошитах, а презентація лише підсумовувала різні етапи розв’язання задачі. Таким чином, на етапі постановки задачі учні спочатку бачать лише її умову. У процесі фронтальної бесіди з’ясовується, про яку саме фігуру іде мова, як вона виглядає у житті (використовується набір моделей) і як на малюнку. Для підтвердження чи спростування висновків, до яких прийшли учні, вчитель натискає клавішу клавіатури і на моніторах або на екрані демонструється об’ємне зображення (слайд 1).

Слайд 1

Після того, як на будуть виставлені точки, через які має пройти січна площина, слідує перехід від об’ємного до каркасного зображення фігури (слайд 2).  

Слайд 2

   Далі розв’язання йде за схемою: учні виконують побудови на дошці або в зошитах з необхідними поясненнями, а вчитель підсумовує або, за необхідності, пояснює кроки демонстрацією (слайди 3, 4).   

Слайд 3

 

Слайд 4

 

   Використовувати дані анімації можна як для пояснення метода побудови перерізів так і для відпрацювання практичних навичок. Вчитель же, анімімувавши одну задачу, інші буде робити досить швидко.

   Розв’язання задач складанням рівнянь теж одна із тем курсу алгебри, яка викликає труднощі. Особливо задачі на рух, в яких об’єкти доганяють один одного. І в цьому випадку на допомогу може прийти презентація. За умови застосування в ній анімації, учні мають змогу наочно побачити і те, як рух виглядає в житті, і як він виглядає мовою математичної графіки (слайди 5, 6, 7, 8).

Слайд 5

 

Слайд 6

 

Слайд 7

 

Слайд 8

 

   З огляду на вищесказане можна зробити висновки:

  1. Використання анімації збільшує наглядність і допомагає учням розвивати просторову уяву.
  2. При набутті навичок ,створення комп’ютерних анімацій не забирає багато часу у вчителя і не вимагає великих затрат ні матеріальних ні фізичних.
  3. Анімацію завжди можна доробити або переробити, виходячи з практики застосування на уроці.
  4. Комп’ютерна анімація у тандемі з іншими видами роботи покращує результативність уроку і розвиває інтерес учнів до предмету.

Я навів лише кілька прикладів, та вчителі самі зможуть визначити де ще можна використовувати анімації Power Point. І це стосується не тільки уроків математики.

 

Переглянути дану презентацію можна ТУТ

Просмотров: 2400 | Добавил: ded01 | Теги: анімація, МАТЕМАТИКА | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пошук
Календар
«  Январь 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Обов'язково відвідайте!
Якщо Ви небачите посилань - вимкніть антибанер або внесіть сайт у довірену зону!
Учительский портал

Міні-чат

© Мех Сергей Анатолиевич ; 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz