Посібник підготовлений на допомогу
вчителям математики та студентам фізико-математичного факультету для удосконалення професійної діяльності вчителя шляхом самоосвіти, зокрема вчителя математики. Сучасне
суспільство ставить нові вимоги до педагога та вказує на необхідність
професійного самовдосконалення вчителів.
Самоосвіта є актуальною як для молодого
вчителя, так і для досвідчених вчителів, так як сьогодні є потреба в педагогах
з відносно новими професійними якостями
у порівнянні з попередніми. Посібник містить найнеобхідніші відомості з
педагогіки та методики викладання математики.
Зміст
Розділ
1. Реформування шкільної освіти
1.1 Рух за реформу шкільної математичної
освіти…5
1.2 Гуманітаризація освіти……………………………7
1.3 Гуманізація освіти…………………………………9
1.4
Стандартизація математичної освіти.......................10
1.5 Диференціація
навчання……………………………12
1.5.1
Рівнева диференціація...............................13
1.5.2
Профільна диференціація..........................16
1.5.3 Ретроспективний
аналіз розвитку ідеї
профільного
навчання в школі..................23
1.5.4 Закордонний
досвід профільної
диференціації
навчання математики
(Франція,
Японія, США). ..........................27
1.6
Сучасна українська методична школа в галузі
шкільної
математики...................................................32
Розділ
2.Технології навчання
2.1 Поняття та структура технології
навчання.........………………………………………39
2.1.1
Проблемне навчання....................................41
2.1.2 Групові технології навчання.......................41
2.1.3 Ігрові технології навчання...........................41
2.1.4 Технологія
проектного навчання................42
2.2 Інтерактивне
навчання................................................42
2.2.1
Види кооперативного навчання...................43
2.2.2 Варіанти
організації колективно-
групової
роботи........................................45
2.2.3 Технології ситуативного моделювання..50
2.3.1 Технології опрацювання дискусійних
питань...................................................……54
Розділ 3. Організація
навчання учнів математики.......................58
3.1 Порівняльний аналіз програм з математики...............58
3.2 Урок математики в школі.............................................72
3.3 Підготовка вчителя до уроку.......................................74
3.4 Міжпредметні зв’язки
..................................................78
3.5 Навчально-методичне оснащення викладання
математики в школі
......................................................88
3.5.1 Теорія і практика шкільного
підручника з
математики....................................................................89
3.5.2 Педагогічна експертиза
шкільного
підручника з
математики............................................94
3.6 Облік навчальних досягнень учнів з
математики..................................................................101
3.7 Позакласна робота з математики...............................107
3.7.1 Математичний
гурток.......................................108
3.7.2 Математичні
тижні............................................109
3.7.3 Математичні олімпіади
школярів....................110
3.7.4 Факультативні заняття з
математики........... ...110
Розділ 4 Фахова
література вчителя ............................................116
Список використаної літератури......................................124
|